Subject: FW: Ühekordsete kohvitopside kasutamine
From: "Justiitsministeerium"
To: "Justiitsministeerium"
Date: Thu, 21 Nov 2024 14:01:22 +0200

From: Katarina Papp <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, November 21, 2024 1:53 PM
To: Signe Reinsalu <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Ühekordsete kohvitopside kasutamine

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Kas juhul, kui üritus vormistatakse avaliku koosolekuna, siis ei ole 
tegemist avaliku üritusega ja korduskasutatavate nõude kasutamine ei ole 
kohustuslik?
Kirjelduse järgi on minu hinnangul tegemist avaliku üritusega.
Telgiüritus, kus Euroopa Parlamendi liige tutvustab oma tööd ning pakub 
linna elanikele jõulueelsel ajal glögi.

Heade soovidega

Katarina Papp

ringmajanduse ekspert

ringmajanduse osakond

linna ettevõtlusteenistus

+372 53656384

Üks e-kiri tekitab oma elutsükli jooksul ca 4g CO₂ saastet. Kustuta see 
e-kiri, kui Sa seda enam ei vaja.

From: Alla Poddubnjak <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, November 20, 2024 2:34 PM
To: Katarina Papp <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Ühekordsete kohvitopside kasutamine

Tere!

Tänan kirja ja vastuse osas.

Ma täpsustan, et meie korraldatav üritus on avalik koosolek. Teie kirjas on 
selgitus avaliku ürituse kohta.

Selleks me taotleme loa Politsei- ja Piirivalveametist 
https://www.politsei.ee/et/juhend/avaliku-koosoleku-registreerimine

Me ei taotle avaliku ürituse korraldamise luba.

Kas saan õigesti aru, et kuna me ei korralda avalikku üritust vaid 
koosoleku, siis need Teie saadetud reeglid meile ei kehti.

Parimate soovidega

Alla Poddubnjak

Kontakt Katarina Papp (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval T, 19. november 
2024 kell 21:11:

Tere, Alla

Aitäh kirjutamast!

Vastavalt  <https://www.riigiteataja.ee/akt/121092023006?leiaKehtiv#para5> 
pakendiseaduse § 5 lg-le 8 on avalikel üritustel lubatud kasutada toidu ja 
joogi serveerimiseks üksnes korduskasutatavaid anumaid ja söögiriistu. 
Lubatud on kasutada ühekordselt kasutatavaid joogikõrsi, segamispulki ja 
kokteilikaunistusi, mis ei koosne plastist (sh biopõhisest plastist), 
oksüdantide toimel lagunevast plastist või biolagunevast plastist.

Antud nõue kehtib Tallinnas alates 1.06.2023 ning üleriigiliselt alates 
1.01.2024.

Kuna teie korraldatav üritus on avalik üritus, siis ühekordsete papptopside 
kasutamine ei ole lubatud.

Võite kasutada kas päris nõusid või tugevamast plastist korduskasutatavaid. 
Oluline on, et tagatud oleks nõude kokkukorjamine ning pesu. Kui soovite 
kasutada mõne teenusepakkuja teenust, siis nimekiri on leitav siin: 
Ringmajandus avalikel üritustel | Tallinn 
<https://www.tallinn.ee/et/keskkond/avalik-uritus> .

Avaliku ürituse loa taotlemise juures on teil vajalik ka kirjeldada, milline 
korduskasutussüsteem kasutusel on. Samuti tuleb anda ülevaade jäätmete 
liigiti kogumisest. Millised jäätmed teil ürituse käigus tekivad? Kui pakute 
ka toitu, siis peaks olemas olema prügikast biojäätmetele.

Hea meelega vastan tekkinud lisaküsimustele!

Heade soovidega

Katarina Papp

ringmajanduse ekspert

ringmajanduse osakond

linna ettevõtlusteenistus

+372 53656384

Üks e-kiri tekitab oma elutsükli jooksul ca 4g CO₂ saastet. Kustuta see 
e-kiri, kui Sa seda enam ei vaja.

From: Alla Poddubnjak <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, November 19, 2024 5:20 PM
To: Katarina Papp <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Ühekordsete kohvitopside kasutamine

Tere!

Sain Teie kontakti Esme Kassaku käest ja tema soovitas pöörduda Teie poole.

Soovime korraldada telgiürituse, kus Euroopa Parlamendi liige tutvustab oma 
tööd ning pakub linna elanikele jõulueelsel ajal glögi. Üritus kestaks ca 
1-1,5 h, Tallinnas.

Üritus on avalik ja suunatud kõikidele linnaelanikele. Ürituse jaoks 
vormistame avaliku koosoleku loa.

Soovime küsida, kas sellise avaliku koosoleku raames on ühekordsete 
papptopside kasutamine lubatud.

Jään ootama teie vastust.

Parimate soovidega,

Alla Poddubnjak

53422053